Hi ha activitats que cal ressaltar de manera
especial, potser perquè hom no les ignori en el mar d’activitats que fem a l’escola.
Potser perquè són fruit de l’esforç, del treball en equip dels nostres alumnes...
Segurament heu vist com les ràdios més importants del país ens regalen actuacions en directe. A Ràdio Annexa no som una excepció i estimulem sovint els nens de l'escola a fer una actuació en directe. Potser desafinem i no toquem com els U-2 però això és el menys important. Sempre cal valorar l'esforç i el treball en equip per sobre del resultat final. I el més important és que els nens i nenes de l’Annexa són els autèntics protagonistes. Les notícies de la ràdio giren al voltant de les seves experiències. Per saber els terratrèmols que hi ha al nostre món ja tenim els telenotícies de tevetrès.
Segurament heu vist com les ràdios més importants del país ens regalen actuacions en directe. A Ràdio Annexa no som una excepció i estimulem sovint els nens de l'escola a fer una actuació en directe. Potser desafinem i no toquem com els U-2 però això és el menys important. Sempre cal valorar l'esforç i el treball en equip per sobre del resultat final. I el més important és que els nens i nenes de l’Annexa són els autèntics protagonistes. Les notícies de la ràdio giren al voltant de les seves experiències. Per saber els terratrèmols que hi ha al nostre món ja tenim els telenotícies de tevetrès.
Es tracta de llençar reptes, propostes de treball,
estimular-los a crear i a interactuar entre ells. I després dir-los que ha valgut
la pena i felicitar-los. Aquest post és una felicitació, un text que tots els alumnes de sisè escoltaran.
No ha estat fàcil.
Després d’acceptar el repte del professor alguns alumnes de sisè es van posar d’acord
per assajar i tocar Imagine de John
Lennon a l’emissora. Va costar posar-se d’acord. Hi va haver dies que uns
portaven instruments mentre que ni havia d'altres que se'ls oblidaven a casa. Van tenir pocs dies per assajar. Fer un programa setmanal és un repte que ens enorgulleix. Ens porta molta feina, però la fem amb molt de gust. El més fàcil, però, hauria estat fàcil abandonar i oblidar-se del projecte. El mestre ho havia deixat tot a les seves mans. Calia organitzar-se, repartir la partitura, assajar... Ells van perseverar i no van llençar la tovallola.
Al final i per commemorar que totes les aules de l’escola
reben el senyal de Ràdio Annexa van tocar. Aquí teniu l’assaig del divendres i
veureu una mica com l’aula de sisè es transforma sovint en un una mena de
redacció improvisada per preparar el guió de l’emissora. La Carla, la Camil·la,
l’Amèlia i en Pol ens toquen la cançó. La Maria aguanta la partitura que tots
comparteixen i al final en Pol, sense dir res, es posa a treballar a la taula
gran de la redacció (coneguda a altres escoles com a "taula del mestre") i acaba el guió. Tot de manera natural i tranquil·la. I
tant important com aquests músics, aquests creadors de sisè són els que
aplaudeixen al final de tot. El seu recolzament és fonamental. Un altra dia
seran ells els protagonistes. Ells ho saben. Ràdio Annexa és una porta oberta a
les seves creacions. Les seves, les de tota l'escola. Felicitats a tots i a totes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada